BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da en af vores erfarne kollegaer efter mange års ansættelse har valgt at gå på pension og en anden er på vej på barsel, søger vi to nye kollegaer, som ønsker at blive en del af vores velfungerende personalekonsulentteam.
Er du en ambitiøs, engageret og udviklingsorienteret teamplayer? Så er det dig, vi søger!
Vi søger:
- En personalekonsulent, 37 timer
- En personalekonsulent til barselsvikariat (forventet indtil medio 2024) med god mulighed for forlængelse, 37 timer.
Som personalekonsulent bliver du en del af Team HR, som omfatter 33 engagerede medarbejdere under ledelse af HR- og Personalechefen. Sammen arbejder teamet for at skabe de bedste forudsætninger for at kommunens ledere og medarbejdere kan lykkes med deres kerneopgaver. Du skal arbejde tæt sammen med 6 personalekonsulenter og de øvrige kollegaer i teamet (primært løn-, HR- og arbejdsmiljøkonsulenter).
Vi er en del af Center for Koncernservice, som er et tværgående stabscenter, der er sammensat af fire teams og ca. 110 medarbejdere.
Som personalekonsulent vil du få tildelt ”dine egne” virksomheder, som du i dit daglige arbejde skal rådgive, understøtte og servicere. Det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv som en god sparringspartner og rådgiver for kommunens ledere. Opgaverne varetages både telefonisk, men også ved møder på arbejdspladserne ude i kommunen. Opgaverne spænder bredt over hele den personalejuridiske pallette og kan for eksempel være personalejuridisk rådgivning til ledere, forhandling med de faglige organisationer, vanskelige samtaler, rådgivning om sygefravær og deltagelse i fraværssamtaler, udarbejdelse af senioraftaler og forhandling af forhåndsaftaler.
Som personalekonsulent vil du også indgå i tværgående projekter, hvor du vil få mulighed for at sætte din faglighed i spil.
Som personalekonsulenter værdsætter vi at levere en høj service overfor såvel ledere som hinanden i gruppen. Vi er en gruppe med forskellig baggrund, erfaringer og kompetencer. Fælles for os er, at vi har god humor, at vi værdsætter det kollegiale fællesskab og at vi drager omsorg for hinanden. Vi lægger stor vægt på faglighed og anser sparring og videndeling som et naturligt omdrejningspunkt i hverdagen.
Vi forventer, at du
- har erfaring med arbejdet som personalekonsulent - gerne fra en kommune eller anden offentlig administration og således er bekendt med sagsgange i en offentlig virksomhed
- har relevant uddannelse, f.eks. cand.jur., professionsbachelor, kommunal administrativ uddannelse eller praktisk erfaring, der modsvarer
- har gode skrivefærdigheder, som du f.eks. skal bringe i spil, når du udfærdiger partshøringer, referater etc. samt sagsfremstillinger til direktionen, strategisk chefforum, Hoved-MED m.v.
- er i stand til at læse og forstå overenskomster og arbejdstidsaftaler samt videreformidle indholdet
- kan arbejde selvstændigt
- er fleksibel og selvstændigt påtager dig et ansvar for afdelingens opgaver, og at du sætter en ære i at leve op til vores høje serviceniveau
- formår at skabe relationer, udvise empati og integritet
- er en teamplayer med en positiv og proaktiv tilgang, og at du aldrig er i tvivl om, at vi arbejder sammen som et hold - også på tværs af teamet
- kommunikerer klart, tydeligt og velformuleret i både skrift og tale, og har en forståelse for, at dine samarbejdspartnere nogle gange har et andet fagligt udgangspunkt
- har kørekort (B), da der er mødeaktivitet rundt om i Næstved Kommune. Der stilles så vidt muligt tjenestebiler til rådighed
Vi tilbyder
- en spændende ansættelse i en offentlig organisation, hvor der altid sker noget nyt
- et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab, med engagerede kolleger, der sætter en ære i at give god, kompetent rådgivning og service
- mulighed for samarbejde med forskellige fagligheder på tværs af centeret samt deltagelse i udviklingsprojekter på tværs af centrene i kommunen
- at du bliver en del af et team, hvor vi alle bidrager til det gode arbejdsmiljø. Vi vil sørge for, at du som ny personalekonsulent kommer godt i gang med dine opgaver, og at du får den rette støtte og vejledning undervejs
- ansættelse i et team med fokus på og prioritering af kompetenceudvikling
- mulighed for op til to ugentlige hjemmearbejdsdage, når du er klar til at blive ”sluppet løs”
Du kan se job- og personprofilen her.
Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.
Hvis du bliver tilbudt stillingen, skal du forvente, at du vil blive bedt om at fremvise en straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Tiltrædelse den 1. september 2023.
Arbejdstiden pr. uge 37 timer.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Personalekonsulent Lene Mandrup på telefon på tlf. 5588 5423.
Ansøgningsfrist torsdag den 20. juli 2023 til midnat.
Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 27. juli 2023.
Næstved Kommune har røgfri arbejdsdag.
Vi ser frem til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Næstved Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Næstved Kommune, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://naestved.career.emply.com/ad/team-hr-soger-to-dygtige-personalekonsulenter-med-flair-for-radgivning-og-service/am3occ/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859627