Støtteperson til team for ung kvinde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Konsulenthuset KRAM søger en dygtig og empatisk fagperson til indsats for en ung kvinde på 22 år. Stillingen er på 32 timer pr. uge. Arbejdet består i støtte til daglige gøremål i en bred kontekst, bl.a. ADL-træning og indsatser til at styrke og udvikle livskvalitet og selvstændighed i dagligdagen.

Kvinden som støtten omhandler, er markant udfordret af kognitive forstyrrelser, tilknytningsforstyrrelse og PTSD som primært tilskrives traumatiske oplevelser i første leveår og senere gennem opvæksten. Hun er meget udfordret i alle sociale miljøer, da hun ikke kan agere neturligt i sociale sammenhænge. Hun har fra det 18. til det 21. år boet på 3 enkeltmandstilbud som har medført yderligere udfordringer, hvorefter forældrene har hjemtaget hende, hvilket nu har været en succes gennem det seneste halvandet år. 

Du er en selvstændig person, med erfaring med kvindens problematikker, som kan se dig selv i en alsidig indsats hvor der arbejdes kreativt, empatisk og fokuseret på kvindens trivsel og selvstændiggørelse. Udgangspunktet for arbejdet er i familiens hjem, men med mange aktiviteter og ture ud af huset sammen med kvinden. Du skal være nærværende og skal kunne håndtere at observere og "mærke" hende, da hun bliver markant dårlig hvis støttepersonen ikke, kontinuerligt, har fokus på hende i samværet. Hun optræder psykisk skrøbelig men fysisk robust. Hun er grundlæggende meget kærlig og søger meget tæthed i relationen. Hun er stærkt præget af en potentiel forladthedsfølelse og angst for usikkerhed i relationer. Du skal derfor kunne agere stabilt, roligt og tryghedsskabende i relationen.

Du vil, ligesom kvindens forældre (begge fagpersoner) og det øvrige personale i teamet, blive ansat i Konsulenthuset KRAM som koordinerer indsatsen i en professionel ramme. Forældrene varetager dog mange af de koordinerende og vagtbærende funktioner i dagligdagen. Der afholdes et månedligt personalemøde, hvor rammer og faglige målsætninger aftales.

Vi søger en person med følgende personlige og praktiske kvalifikationer: 

  • Relevant pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse
  • Kærlig og tryghedsskabende som tør bruge sig selv i relationen
  • Kan se muligheden for en længerevarende indsats, og ikke bare en overgang
  • Reflekterende personlighed
  • Omgængelig og samarbejdende 
  • idérig og udviklingsorienteret
  • Skal have kørekort samt bil til rådighed
  • Kan lide svømning og at spille spil
  • Ikke-ryger

Du skal forvente vagt hveranden weekend. Vagterne tilrettelægges som vagter af 6 timers varighed med lejlighedsvise døgnvagter efter et skema der løbende ændres efter kvindens behov og ressourcer. I starten vil nogle at timerne blive lagt på søstervirksomhedens bosted i Næstved, men gradvist overgå til hovedindsatsen i takt med at kvinden er klar til det. Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte direktør Martin Madsen på tlf. 29701059. Ansøgning med CV fremsendes senest 01.09.2023 til administrationsleder Berit Stage på mail bs@konsulenthuset-kram.dk

Løn fastsættes efter uddannelse og kvalifikationer. Det forventes at der afholdes ansættelsessamtaler 06.09.2023.

Ved ansættelse indhentes der straffeattest samt kopi af kørekort.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Konsulenthuset K.R.A.M. ApS, Hjarnøvej, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: bs@konsulenthuset-kram.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889400

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet