Kollegaer med flair og lyst til tal søges til Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi i Kvalitetssektionen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Næstved

Elsker du at arbejde med data, ledelsesinformation, interne kontroller og risikostyring? Er du god til at formidle store datamængder til andre knap så talstærke kollegaer? Er du god til at identificere risici og har erfaring med effektive interne kontroller? Så har vi et par spændende stillinger i vores kvalitetsafdeling.

Dine opgaver:
Til brug for at understøtte politiets arbejde og den daglige drift af sager, er der stor efterspørgsel på data fra ledelsen og der findes mange nyttige og anvendelige data i politiet, som samtidig er forholdsvist nemme at arbejde med. Derudover er der behov for, at politikredsen har effektive forretningsgange og et betryggende kontrolmiljø, herunder overholdelse af gældende lovgivning og interne regningslinjer.
Dine opgaver vil bl.a. bestå i:
• Bearbejde og formidle politifaglig data mm.
• Udarbejde ledelsesrapportering
• Dataudtræk fra politiets ledelsesinformationssystem QlikView.
• Opfølgning på datakvalitet i bred forstand på tværs af organisationen
• Udvikling af den overordnede retning og ramme for den interne kontrol, der understøtter politikredsens overordnede strategi og vision.
• Udvikling og implementering af effektive forretningsgange, som understøtter politikredsens kerneområder, herunder kontrol af overholdelse af forretningsgange.
• Bidrage til at udarbejde og vedligeholde en risikorettet revisionsplan samt et årshjul med kontrolaktiviteter.
• Udarbejde ad hoc. dataanalyser og talbearbejdning, herunder udarbejde beslutningsoplæg til den øverste ledelse
• Agere bidragsyder ved relevante projekter og styregrupper, både internt i Politikredsen og i samarbejdet med Rigspolitiet.

Du vil i stillingen have en masse udadvendt kontakt til både medarbejdere, og ledere i politikredsen.
Da vi søger flere kollegaer vil opgaverne i den konkrete stilling afhængige af kvalifikationer, ønsker mv.

Om dig:
Du er fagligt stærk og brænder for revisende ledelsesinformation, effektive processer og gode interne kontroller. Du har måske endda nogle års erfaring med at arbejde med data og ledelsesrapportering. Du er god til at skabe overblik og er opsøgende, ser løsninger samt er systematisk og analytisk. Det kan være fra en anden offentlige organisation, men det er ikke et krav, alternativt er du lidt af en ”excel-haj”.

Du kan være nyuddannet med en kandidatgrad, fuldmægtig som har et par års erfaring på området eller have en administrativ baggrund.

Vi lægger vægt på, at du:
• kommunikerer præcist på skrift og i tale – og evner at skære en sag rigtigt til med øje for modtageren
• er lærenem og har god dataforståelse, er analytisk og systematisk, ser sammenhænge og kan uddrage essensen af store mængder data
• har lyst til at optimere og udvikle det nuværende kontrol-setup og komme med input til eksisterende og nye arbejdsgange og processer
• har flair for IT og et rigtig godt kendskab til Excel – og måske også til Qlikview og Access
• trives med tilbagevendende rutine- og driftsopgaver
• er helhedsorienteret, har gode samarbejdsevner og kan begå dig på alle niveauer i en politisk organisation
• er struktureret, tager ansvar og har sans for detaljerne.

Om os:
Teamet udvikler, understøtter og faciliterer i samarbejde med Rigspolitiet kredsens arbejde med datakvalitet, controlling, analyser og interne kontroller. Vi er fem medarbejdere i teamet, og søger nu vores næste kollegaer. Vi har et åbent og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor du vil få et indgående kendskab til politiet. Du vil blive en del af en faglig, velfungerende, munter og kollegial afdeling, der fejrer både de små og store succeser. Der vil være mulighed for løbende faglig og personlig udvikling.

Vi tilbyder:
Et job med mening, hvor målet er at skabe større tryghed for borgerne.
Vi er en organisation præget af stadige forandringer og tilpasninger i forhold til samfundets krav til politiet. Det er derfor vigtigt, at du selv er forandrings- og omstillingsparat og at du naturligt igennem din opgavevaretagelse understøtter forandringsdagsordnen.

Du får en spændende hverdag i en organisation med en meget stærk kultur præget af faglig stolthed, og du får mulighed for selv at sætte dit præg på stillingen, ligesom du i vid udstrækning får mulighed for selv at kunne tilrettelægge arbejdet. Der vil efter nærmere aftale med leder også være mulighed for at kunne arbejde hjemmefra.
Arbejdet foregår i tæt samarbejde med politikredsens øverste ledelse.

Løn- og ansættelsesvilkår

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i
staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Stillingen har reference til Økonomichefen. Økonomiafdelingen er placeret på vores hovedstation i Næstved, beliggende Parkvej 50, 4700 Næstved.

Det er en fordel, hvis du har kørekort.

Det er en forudsætning for ansættelse at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Tiltrædelse vil ske efter nærmere aftale.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Malene Møllgren på telefon 41328256 eller mail MSM010@POLITI.dk, dog afvikles der ferie i perioden 23. maj til og med 30. maj 2023.

Når du søger en stilling ved politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger ved politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: 11. juni 2023 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sydsjællands & Lolland-Falsters Politi, Parkvej, 4700 Næstved

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://politi.dk/job-i-politiet/ledige-stillinger/slf10836

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843558

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet