IT- og forretningskonsulent søges til Ledelsessekretariatet i Udlændingestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at bygge bro mellem forretning og IT? Og ønsker du at bidrage til, at vi bedst muligt varetager vores rolle som forretningsansvarlig for diverse systemer? Så læs med her.


En tværgående funktion, der understøtter forretningen
Vi søger en ny kollega med interesse for it og passion for at levere en god arbejdsindsats. Du vil blive en del af Team IT-Koordination, som er en del af Ledelsessekretariatet. Team IT- koordination fungerer som bindeled mellem styrelsens fagkontorer, Koncern It, Statens It og en række leverandører og samarbejdspartnere.

Du skal sammen med teamet:

  • varetage forretningens interesser for en række tværgående it-systemer
  • bidrage til forvaltning af et mindre antal IT systemer
  • deltage i forskellige projektroller i nogle af de mange igangværende IT-projekter, hvor du også vil få til opgave at bistå Udlændingestyrelsens styregruppemedlemmer
  • have en central rolle i vores ambition om at forbedre Udlændingestyrelsens nuværende IT-governance og styrke vores forskelligartede roller som både forretningsansvarlig og systemansvarlig for en række IT-systemer

Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelsesbaggrund. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har relevant erhvervserfaring som fx projektleder, Product Owner eller forretningsanalytiker, hvor du haft succes med at oversætte og operationalisere både ændringsønsker fra forretning til IT og omvendt.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • arbejder analytisk og systematisk
  • er god til at organisere og koordinere opgaver samt processer
  • er løsningsorienteret og selvstændigt planlægger dit arbejde
  • er god til at opbygge og skabe relationer, da du får en bred kontaktflade med resten af organisationen
  • har stærke kommunikative kompetencer både skriftligt og mundtligt
Vores hverdag er præget af, at vi er en stabsfunktion, der har en bred kontaktflade med resten af organisationen. Du vil derfor opleve, at dagen kan byde på meget andet end det, du forventede om morgenen. Samtidig skal du være optaget af at få driften til at fungere og kunne iværksætte en plan samt levere til aftalt tid.


Lidt om os
I Ledelsessekretariatet er du tæt på Udlændingestyrelsens ledelse, og er med til at løfte centrale opgaver og projekter, der har betydning for styrelsens udvikling, daglige drift og medarbejdernes trivsel. Ledelsessekretariatet består af i alt fem teams: Service og Administration, Ledelse og Organisation, Kommunikation og Presse, team Jura og team IT‐koordination.

Vi er i Ledelsessekretariatet kendetegnet ved at være et fællesskab, hvor fagligheden er i højsædet. Du skal have lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem praktik, politik, jura, ledelse og organisationsudvikling. Du får 45 engagerede kollegaer med en række forskellige fagligheder.

Du får muligheden for fleksibilitet, hvor op mod halvdelen af dine arbejdsdage kan være fra hjemmekontoret. Vi er vant til at arbejde hybridt og navigerer naturligt i distancearbejde. Derfor er der også flere kollegaer i Ledelsessekretariatet, der pendler fra flere forskellige steder på Sjælland.


Yderligere information
Udlændingestyrelsen rykkede i 2020 til et nyt hoveddomicil i Næstved, som bliver dit faste arbejdssted. Dog kan rejseaktivitet til især Udlændingestyrelsens andre lokaliteter forekomme.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomsten for akademikere i staten og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til HEMMELIGT, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte enhedschef Mads Skov Thomsen på telefonnummer 21 80 74 20 eller på e-mail madt@us.dk eller kontorchef Anita Okkels Birk Thomsen på telefonnummer 21 35 69 82 eller abt@us.dk. Send gerne en sms og aftal et tidspunkt.


Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest 2. august 2023

Vi forventer at holde samtaler i uge 32 og med forventet opstart 1. oktober 2023.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet – og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet?
Ministeriet har omkring 1400 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, samt fra den 1. august 2020 Hjemrejsestyrelsen - herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Næstved Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

US - København, Ryesgade 53, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170898&DepartmentId=8774&MediaId=3177&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877949

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet